B&B - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu B&B - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu

B&B

Door: fraaanske

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 April 2014 | Maleisië, Malakka

Dames en heren iets later dan gepland maar ik heb de pen weer eens opgepakt om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Om verder te gaan met het reisverhaal beginnen we nu op de perhential islands om precies te zijn pulau perhentian kelis. Rond 6 uur zijn we hier aangekomen na een lange busreis en een behoorlijke opspetterende boot. Maar de eerste blikken die ik over het eiland/strand/strandtenten werp maakt alles direct goed. Wat zag het er prachtig uit na 3dagen in de kou te hebben gezeten in de highlands.
Eenmaal nadat we een dormroom hadden gevonden voor 20rm de nacht zijn we het eiland maar eens gaan verkennen. Na een hapje en drankje te hebben gedaan, moest het eerste contact ook maar weer eens worden gelegd, dit gebeurde bij 2 amerikaanse dames van 26jaar. Die ons de eerste avond/nacht op sleeptouw hebben genomen in het nachtleven van perhentian. En dat hebben we geweten dit was tot nu toe de eerste keer dat ik tegen een kater ben opgelopen. Maar vol goede moed werd ik al om 10 00 wakker om een nieuwe plek te zoeken, iets wat betrouwbaarder aanvoelde. En dat lukte, we hadden onze eigen cabin boven op een berg met uitzicht voor maar 18.5rm de man per nacht (omgerekend=4euro). En ikben dan nooit echt een beachboy geweest maar toch had ikhet eilandgevoel snel te pakken. Inclusief de zwaar verbrande huid die nu na 1 week is veranderd in mijn huidige tan! Maar omdat we ons beide prima vermaakten besloten we maar om terug naar het vasteland te gaan op het moment dat onze cash bijna op was, dit resulteerde in een verblijf van 4nachten. Met als hoogtepunten het ontmoeten en leren kennen van een heleboel leuke mensen, het snorkelen (heb op 2m afstand van een zeeschildpad van 1.5m gezwommen) en het relaxt een pilsje drinken in de avond.
Er was dan toch echt een eind aangekomen en we besloten om richting kl te gaan om vandaaruit naar melakka en singapore te gaan. Om in KL hebben we een nachtbus genomen die er 8uur over doet en 44rm kost. Een schijntje van een bedrag als je bekijkt dat de stoelen in de bus vergelijkbaar waren met businessclasstoelen in een vliegtuig. Gedurende de reis hebben we onze sociale vaardigheden maar weer aangewend om wat medereizigers te ontmoeten.
Dit resulteerde in het volgende reisgezelschap van 1amerikaanse, 2duitse, 1 amerikaan en merijn en me.
Aangezien ik al 2dagen in kl was geweest werd ik maar gebombardeerd tot tourguide van de groep, een rol die me redelijk goed bevalt. Als KL expert. Het bleek dat cathrin uit ons reisgezelschap om middernacht 21jaar zou worden. Dit betekent er moest een 21st birthday gevierd worden. En laat dat maar aan ons over. Na de eerdere drankjes op de rooftopbar zijn we rond half 12 naar de skybar geweest. Met het fameuze uitzicht op de verlichtte petronas towers. Hier werd de countdown gemaakt en het feest kon beginnen, aangezien de prijzen redelijk hoog waren bleef het bij 1 drankje en terug naar de rooftopbar van het hostel, om het feest daar voort te zetten.
De volgende dag zijn we met zijn 6en naar de batucaves, little india en chinatown geweest. Dit was dan ook een dag die er redelijk inhakte na de feestavond ervoors
Maar het was mooi om nu wat meer van kl te zien. In de avond werden de laatste drankjes samen genuttigd en de volgende dag gingen de meeste weer hun eigen weg. Andrew merijn en ik richting melakka. Hier ben iknu dan ook dit verslag aan het schrijven. Melakka zelf is een oude nederlandse koloniale stad en de invloeden zijn nu dan ook nog steeds terug te vinden. Nu begint hier mijn 2de avond in melakka. Waarna merijn en ik morgen naar singapore gaan. Hier blijf ik 2 nachten en dan terug naar kl om te chillen voordat ik nasr bali vlieg.
Ik denk dat ik het op bali ook prima naar mijn zin zal hebben, aangezien ik de afgelopen weken ik denk 20mensen heb ontmoet die de aankomende week allemaal richting bali vliegen en daar ook de nagenoeg zelfde route gaan afleggen. Een plek waar velen bekende gezichten zullen worden herenigd.

Ik heb alleen totaal niet het gevoel dat iknu al bijna 1maand weg ben en heb dan tot nu toe echt genoten van Maleisië. Een redelijk ontwikkeld land met lage prijzen en bovenal de meest vriendelijke locals die ikheb ontmoet. Daar kunnen we in Nederland nog heel wat van leren. Maar het volgende land staat op het programma, Singapore daarna weer kort Maleisië en dan Indonesië. Mijn volgende verslag zal daar worden geschreven.
Dus bij deze neem ik weer voorlopig afscheid van mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes hoop dat het in nederland jullie net zo goed afgaat als mij hier in Azië. Tot ziens, see you, cheers mate, auf wiedersehen, au revoir, hejdo , sampai jumpa lagi!

  • 05 April 2014 - 13:55

    Netty:

    Hoi Frans, bedankt weer voor je mooie verslag en de prachtige foto's. Groetjes

  • 05 April 2014 - 14:07

    Angreth:

    Fransje!!

    Goed om weer wat te lezen van je! Het klinkt allemaal erg goed!
    Gezien het tijdsverschil zeg ik nu: smakelijk eten!

    :)

  • 05 April 2014 - 17:03

    Ton:

    Hey fraaaaaaaaaaaaaanske, het blijft goed gaan als ik dat zo lees, en voor het eerst een kater? Was het geen poes?

  • 06 April 2014 - 06:02

    Fraaanske:

    Nee pa, TIJGERS!

  • 07 April 2014 - 13:28

    Tim:

    Frans, dat is nie jullie pa he. Scheel hert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Dames en Heren, Via deze reisverslagen, houd ik jullie op de hoogte van mijn reisavonturen. En zal ik jullie proberen mee te nemen in de wondere wereld waarin ik zal verblijven.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4862

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Zuid-Oost Azië/Australië

Landen bezocht: