Officieel Backpacker - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu Officieel Backpacker - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu

Officieel Backpacker

Door: fraaanske

Blijf op de hoogte en volg Frans

27 April 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes het is weer tijd voor een update van het "fraaanske op reis" journaal. Momenteel bevind ik mezelf op gili trawagan, maar dit is niet waar het verhaal verder gaat.
Waar we verder gaan is amed ikstond op het punt om op de motor te springen, zoals zo altijd was ik er uitermate goed op voorbereid om met 2personen en 2 backpacks 5uur op de motor te zitten. Ikhad namelijk vantevoren een hele gezellige avond gehad in de beachbar gemixt met de locals en 3 amsterdamse dames. Hier heb ik dan ook van het lokale schrobbelaer mixje geproefd genaamd arnak, verdomd straf spul! En heb diezelfde avond mijn nachtzwemtrauma overwonnen door in de nachtelijke uurtjes de zee in te duiken met de amsterdamse crew. Deze keer was het iig niet zo skinny als de vorige keer en toen ik terug het strand op klom lagen al mijn spullen er nog.... maar terug naar de motorbike rit: om 1300 stond het vertrek gepland, en ging ik bepakt als pakezel de hele kustlijn afscheurend richting ubud. Wat een mooie tocht was dit, mooie kustlijnen gezien en het hoogtepunt van de reis was het rijden tussen de prachtige rijstvelden van bali.
Maar daar waren we dan na 5uur op de motor hebben gezeten het weerzien met de andere, OH MY GOD niets is goedgenoeg canadese. Ikheb jullie verteld in het vorige verslag over de vervelende medereiziger nou deze komt daar heel dichtbij in de buurt. Gelukkig liep ik in ubud tegen mijn favoriete ozziebitches op! Na nog 2nachten in ubud te zijn verbleven was het tijd om josephine op te zoeken in uluwatu. De canadese hadden ook besloten om mee te gaan, 1voordeel een goedkopere taxi, 1 nadeel nog langer met OH MY GOD opgescheept zitten. Maar wat was uluwatu chill, een uitermate geschikte surfspot met op zondagavond een van gruwelijkste parties waar ik tot nu toe geweest ben. Het was te vergelijken met een starbeach party in het kwadraat met alleen maar relaxte mensen en deze keer mocht je wel gewoon lekker in het zwembad springen.
De dag erna was voor de dames waar ik mee samen reisde een behoorlijke pittige. Ikzelf daarentegen zoals jullie weten "avonds een vent ochtends een vent". Die dag besloten om naar de monkeytemple te gaan. Dus daar liep ik overal nagekeken door de locals en de vele respectgebaren. Ik hoopte natuurlijk dat dat was vanwege mijn schitterende haardos, maar nee alle locals hadden respect voor me omdat ik omsingeld werd door 6 dames. Na 3.5week met merijn te hebben gereisd was het oestrogeen gehalte dus behoorlijk omhoog geschoten. Maar zoals de meeste van jullie weten vind ik mijn draai in zo'n groep ook wel weer.
Dinsdag was het tijd om door te reizen naar nusa lembongan, een van de meest relaxte eilandjes die ik tot nog toe heb gezien. Dit deed ik samen met josephine, scheelt toch in kamerprijzen en het standaard gezelschap. Hier ben ik voor de 2de keer in mijn trip gaan snorkelen. En wat was het weer retegaaf, na de vorige keer met een zeeschildpad te hebben gezwommen had ik vandaag 3joekels van mantas met me meezwemmen, wat een majestueuze beesten zijn dat zeg. Op nusa lembongan ben ik ook eindelijk gedoopt tot echte backpacker, nadat mijn portemonnee al in Maleisië was gestolen, restte mij nog maar een stap op weg naar het backpack certificaat. En dat was dan ook goed ziek worden, yes ikhad mijn eerste voedselvergiftiging te pakken. Gelukkig kon ik me nog zo controleren dat ik overdag nog wel wat dingen kon doen maar als de plicht riep moest ik toch echt richting een wc. Waar ik dan ook zelf 3dagen lang voor een regelmatige tsunami heb gezorgd. Zelfskakkerlakken keken me aan van wat ben jij in hemelsnaam aan het doen. Maar vanochtend is het modderbad opgehouden.
In de tussentijd van mijn voedselvergiftigingetje heb ik samenmet josephine nog steeds de boot gepakt naar gili trawagan een lokaal partyeiland net ten westen van lombok. En wat was de eerste avond gruwelijk, na afgesproken te hebben met mijn meereizende verpleegsters uit london hebben we er een behoorlijke gezellige avond van gemaakt. En ikheb voor mijn gevoel dan ook een fortuin uitgegeven aan drank, omgerekend blijkt het toch maar 20euro te zijn. En dat voor 9 grote bier en 4shotjes tequila, ginne geld dus. Op advies van de verpleegsters heb ik het gisteren wat rustiger aan gevierd en heb op koningsdag dan ook aan de cola gezeten.
Het plan nu de dag na koningsdag is om hier nog 2dagen te blijven en ik vertrek dan naar gili air, een eiland 3km hiervandaan om hier mijn padi open water course te gaan behalen. Kost me ongeveer 4miljoen, maar dat is geen geld als je het omrekent naar euro's kom je uit op je duikbrevet tot 18m voor 230euro. Dus nu ikhier ben kan ik dit bijna niet aan me voorbij laten gaan. Na het duiken stap ik op de boot richting lombok om daar een midweekje rond te toeren op de motor. En dan weer terug richting denpassar om mijn vliegtuig naar sydney te pakken. Waar ik ook al een airport pickup heb geregeld. En dat terwijl ik om 06.10 land op een maandagmorgen. Marja netwerken is ook een onderdeel van backpacken zeggen ze dan ook.
Dit was het laatste nieuwsbericht voor het journaal van zondag 27april en ikhoop jullie de volgende keer weer verder te kunnen informeren.

Ps. Dit verhaal is gebaseerd op waargebeurde feiten, eventuele gelijkenissen kunnen daarom ook gewoon zeer goed kloppen!

  • 27 April 2014 - 11:57

    Maureen:

    Geweldig verhaal weer Frans, vooral de tsunami viel erg goed tijdens het ontbijt! Fijne reis verder!

  • 27 April 2014 - 13:21

    Ton:

    Dag jonge schijtlijster, de darmpjes ook weer schoon, het buikje weer wat strakker, klaar voor het volgende deel van je reis....... Succes, en geniet er nog van Fraaanske . Gr. Paps

  • 27 April 2014 - 14:53

    Netty :

    Hoi Frans, ja alles moet je een keertje meemaken. Gelukkig nog meegevallen. Fijne reis verder en ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Gr. Netty

  • 27 April 2014 - 16:00

    Petra:

    Weer een skon verhaaltje en idd genoten van de plaatselijke tsunami tijdens de heerlijke croissantjes Have fun Grt Mariska en Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Frans

Dames en Heren, Via deze reisverslagen, houd ik jullie op de hoogte van mijn reisavonturen. En zal ik jullie proberen mee te nemen in de wondere wereld waarin ik zal verblijven.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4853

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Zuid-Oost Azië/Australië

Landen bezocht: