Roadtrip nr.3 - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu Roadtrip nr.3 - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu

Roadtrip nr.3

Door: fraaanske

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 April 2014 | Indonesië, Amed

En we zijn er weer, de volgende update van mijn reis door de wondere wereld van zuid-oost Azië en Australië.
Waar waren gebleven want het is al weer 2weken geleden dat ik het vorige verslag heb geschreven..
En we gaan verder op zaterdag 5april in melakka.. vandaag de ergste medereiziger ooit tegengekomen. Helaas komt dit ook wel eens voor dat je mensen tegenkomt die je totaal niet mag maar toch met je mee blijven reizen. Nou dit was zon gozer... wat resulteerde in een hele zware middag. En die stress hebben we avonds dan ook weggedronken in een lokaal cafeetje in melakka. De ochtend erna was dan ook voor mij persoonlijk een pittige met maar 2.5uur slaap. Marja de bus naar singapore stond te wachten. En wat hadden we een topchauffeur, links rechts rechts links links rechts links rechts, passeerde we auto's met een snelheid van om en nabij de 120km /h en dat allemaal terwijl hij het wilhelmus aan spelen was met de toeter van zijn bus. Maar het is allemaal goedgekomen en ik ben veilig aangekomen in Singapore.
Op het eerste gezicht is singapore niet wat ik ervan verwachtte, mensen zeiden dat het er superschoon was maar dat was niet overal echt terug te zien alleen de weinig toeristische plekken waren dat. En de prijzen waren veel te hoog, ikheb hier dan ook in het duurste en slechtse hostel so far geslapen. Toch zou ik best nog wel eens terug willen komen naar singapore maar dan met een iets dikkere portemonnee, iets voor later dus.. Omdat het zo duur was besloot ik maar om terug te gaan naar Kl,alweer, om hier dan van dinsdag t/m zaterdag te chillen (=overdag slapen en feesten, avonds pilsje drinken op de rooftopbar). Dit zou ik na 2.5weken samen reizen weer alleen doen, want merijn had een goedkoop vliegticket naar Bali gevonden die vertrok vanaf singapore. Dus daar stond ik dan na 2.5week samen reizen weer even alleen. Maar toch was dit ook best lekker even je eigen ding doen en gewoon weer wat nieuwe mensen ontmoeten in de avonduren. En ikheb er weer een aantal ontmoet. Waaronder mijn nieuwe broertjes uit zuid-afrika die elke dag opnieuw probeerde te winnen met poolen... marja zoals jullie al weten kan er maar 1 de winnaar zijn!
Gedurende de week ben ik libby, het engelse meisje van het 1ste verslag, ook weer tegengekomen. En de gentleman die ik ben, zoals jullie onderhand allemaal wel weten, had dan ook een cadeautje voor haar meegenomen vanuit melakka want haar fan was kapot geraakt en liet ik nou net ongeveer dezelfde fan tegen te komen. Dusja gentleman frans + kapotte fan = aandachtig cadeautje;)! Maar genoeg gekwald weer, het was tijd om naar bali te gaan en wat was ik er aan toe. Maleisië was echt geweldig en kan het dan ook iedereen aanraden maar na een maand ben je ook weer eens wat toe aan iets anders.
Eenmaal geland op Bali, zag ik de immigratiedienst en dan vooral de rij die ervoor stond ik denk damn dat gaat lang duren en ja hoor.. ikheb denk ik 1.5uur in de rij gestaan waarna ik binnen 5minuten het land binnen was. Van daaruit heb ik de taxi genomen naar ubud, yogastad nr.1 van bali dus ik denk daar moet ik naartoe! En het feit dat merijn en andrew daar ook al waren natuurlijk. Hier heb ik 6 gezichten uit Maleisië teruggezien en weer bijgepraat hoe iedereen het had gehad. Toen begon het mooiste gedeelte tot nog toe in bali, het huren van een 125cc scooter. Na een goede prijs te heb en afgedongen (2.07€/dag) zijn merijn en ik op de scooter gecrosst richting batur. Een plek met nog steeds actieve vulkanen en hot springs. O der het mom van nu we er toch zijn hadden we besloten op de batur ook maar te beklimmen, een tocht van 3uur omhoog en 3uur terug. Maar dat was nog niet het zwaarste, nee dat was het feit dat de tocht begon om 03.30, zodat we op tijd boven waren voor de zonsopkomst, die er eigenlijk niet was maar toch was het een mooi gezicht. Middags zijn we maar doorgereden naar de noordkust naar lovina. Waar we een schitterende homestay vonden voor maar 5euro de man aan het strand. Avonds zijn we met nog 2nederlandse uit eten geweest onder begeleiding van de zoon des huize. En de avond is uiteindelijk best laat geworden, 02.00 zeker na het opstaan zong 23uur vantevoren. Maar het was een gezellige avond... maar het was weer tijd om op het scootertje te stappen door richting de oostkust richting amed. En hier zijn we in een homestay terecht gekomen bij de meest vriendelijke mensen tot nog toe, goed eten voor een goede prijs en een nieuwe kamer met keuken en badkamer erin voor maar 3.15euro per nacht. Amed zelf is echt relaxed een lang dorpje langs het strand waar veel duikers komen en het goed relaxen is met livemuziek in de strandtenten. Iets wat ook bijzonder is in bali, bijna iedere balinees kan wel zingen of een instrument bespelen zeer leuk om te zien allemaal. In amed zijn we alexandra ook weer tegen gekomen de canadese van de highlands. En ook zij moet weer richting ubud, dus vanaf vandaag rijden we naar ubud toe met zijn 2en op een motor. En merijn is vandaag richting se gilli vertrokken. Dus het plan voor nu is met alexa dra naar ubud te rijden en dan zondag reis ik weer verder samen met josephine, om het reisgezelschap wat divers te houden.

Nu snap ik dat dit een behoorlijk lang verhaal is geworden, dus om het heel kort samen te vatten: melakka goed, singapore te duur. Kl alweer gezellig, bali tot nog toe super lekker onderhandelen met iedereen. En nu heb ik gelukkig nog tot en met 11mei om te genieten van dit prachtige land en dat ga ik ook zeker doen, wat ik precies ga doen weet iknog niet naar dat is het mooie van reizen...
Dus tot de volgende keer maar weer, en ikhoop jullie in nederland ook het gevoel van vakantie te geven dankzij mijn foto's en verhalen...ciao iedereen ikstap de motor weer op!

  • 18 April 2014 - 07:25

    Petra:

    Hey Frans,

    Weer erg leuk om je verhaal en avonturen te lezen
    Je hebt een prettige manier van schrijven
    Have fun and enjoy

  • 18 April 2014 - 09:05

    Maureen:

    Haaaai Frans, heb weer genoten van je reisverslag, soms twijfel ik wel aan de keuzes die ik in het leven heb gemaakt...als ik jou avonturen lees ;-) ik lees dat je geniet, blijven doen zou ik zeggen! En jouw manier van schrijven is idd prettig om te lezen, misschien tot nog een carrière switch hihihi

  • 18 April 2014 - 10:03

    Netty:

    Hoi Frans, weer een leuk verslag en hieruit is op te maken dat je een heerlijke tijd hebt en ontzettend veel diverse mensen leert kennen. Geniet ervan en tot het volgende verslag.

  • 20 April 2014 - 20:46

    MIA:

    Hoi Frans,
    Ook jij een ]Vrolijk Pasen, Maar wat een leuk verslag..... Dit was de eerste keer dat ik het heb gelezen echt super leuk. Ik ben niet zo'n schrijver maar ik wens je veel plezier en geniet ervan. vele groetjes Mia X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Dames en Heren, Via deze reisverslagen, houd ik jullie op de hoogte van mijn reisavonturen. En zal ik jullie proberen mee te nemen in de wondere wereld waarin ik zal verblijven.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4847

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Zuid-Oost Azië/Australië

Landen bezocht: