Thema: Lost - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu Thema: Lost - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu

Thema: Lost

Door: fraaanske

Blijf op de hoogte en volg Frans

27 Maart 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Dames en Heren hier zijn we weer met het volgende verslag. Met als toepasselijke titel lost.
In het laatste verslag vertelde ik jullie dat ik in penang zat en net van KL was gekomen, en dat ik onderweg was naar langkawi.
Nou daar ben ik geweest!!!!
Eenmaal aangekomen in mijn geusthouse Zackry's. Heb ik contact opgezocht met coen die ik in penang heb leren kennen en die al een dag aanwezig was in langkawi. En zijn we avonds naar een nightmarket gereden. Nu vraag je natuurlijk af met welk vervoersmiddel dit is gebeurd. Nou volgens de verhuurder was het een scooter, maar toen ik op de kilometerteller keek zag ik dat hij tot de 160km/h ging. Ik denk nu we er toch zijn, dan maar kijken hoe hard hij daadwerkelijk kon rijden. Ik ben tot de 110km/h gekomen maar vond het toen toch wel zat en trok het gas niet verder open. Maar het was ideaal om een scooter te hebben op langkawi. We zijn ook nog een dagje weeste zeevissen en heb daar dan ook mijn eerste barracuda gevangen en 8 grupers"ofzoiets".
Voor de rest bestond het toch echt uit bier, wodka-cola,whiskey-cola en gin-tonic drinken.
In het geusthouse heb ik weer wat mensen leren kennen die uiteindelijk net als ik op zondag van plan waren terug te gaan naar penang met de ferry dus zijn we maar met zijn 5en samen verder gereist. De groep bestond uit 3Denen, 1 Britse en ikzelf.
In penang zijn we naar de grootste boeddistiche tempel geweest van zuid oost azie. Helaas heeft dit voor mij niet geholpen, op de terugweg is namelijk mijn portemonnee gestolen, met helaas een behoorlijke amount aan cash en mijn creditcard. Dit was ook een belangrijke reiservaring werd mij verteld, en een hele experience was het achter een bus aanrennen naar het politiebureau gaan en aangifte doen waarbij ikzelf mijn hele aangifte heb mogen typen omdat ze zelf niet zo goed engels konden spreken. Marja het reizen gaat gewoon verder...

Eigenlijk zou ik dinsdag naar khota baru gevlogen zijn, maar ik heb dit toch maar een dag uitgesteld ivm de gestolen portemonnee. En ben daarna met de groep van 5 en inmiddels aangesloten nederlander naar de highlands gegaan. Dit is dan ook waar ik nu dit verslag zit te typen. Hier in de highlands zijn we met een groep van 8 aan het rondtrekken(=verdwalen) na enkele leuke jungle trails te hebben gehiked. Gelukkig zijn er altijd vriendelijke illegale taxichaffeurs te vinden die je voor een stuiver terug willen rijden naar je hostel!

Het plan voor nu, morgen vertrek ik in een minivan richting de oostkust van het schiereiland en daarna op de boot stap naar Pulau perhential kelis, een schitterend bounty eiland zonder wegen en niks. Dit doe ik nu samen met Merijn de nederlander die was aangesloten bij de groep. En de voorbereidingen zijn getroffen de eerste flessen vodka en rum zijn ingeslagen voor 4dagen paradijselijk genieten.

Oftewel ik vermaak me prima, ondanks dat mijn portemonnee is gestolen en de tijd vliegt dan ook voorbij. Je ontmoet elke dag wel weer nieuwe mensen waarbij je steeds nieuwe verhalen hoort en verschillende achtergronden te horen krijgt. Een mooie bijkomstigheid van backpacken.

Het volgende verslag wordt waarschijnlijk geschreven vanuit Singapore, tot dan lieve vriendjes en vriendinnetjes. Of zoals meneer de uil zou zeggen, snaveltjes dicht en oogjes toe! volgende week weer een nieuw verhaal uit de fabeltjeskrant!

  • 27 Maart 2014 - 10:01

    Mariska En Petra:

    Hoi Fraaanske,

    Kei leuk om al je avonturen te lezen en het begint al een "echte" reis te worden, geript, weg kwijt, leuke mensen ontmoeten, kortom veel leuke en minder leuke ervaringen.
    Wij genieten enorm van je verhalen en foto's
    Nog veel plezier

    Grt Mariska & Petra x

  • 27 Maart 2014 - 18:55

    Ton Brokken:

    Hey fraaanske, schoon verhalen, mooie reis, en de uitgebreide versie komt later.......denk ik...
    Gr. Paaaake

  • 28 Maart 2014 - 18:52

    Netty:

    Hoi Frans, vervelend van je portemonnee, maar ik hoop dat je toch nog wel kunt genieten. Je hebt mooie foto's gemaakt waardoor je ons een beetje mee laat reizen en de verslagen zijn leuk om te lezen. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Veel plezier.
    Groetjes Netty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Frans

Dames en Heren, Via deze reisverslagen, houd ik jullie op de hoogte van mijn reisavonturen. En zal ik jullie proberen mee te nemen in de wondere wereld waarin ik zal verblijven.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4843

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Zuid-Oost Azië/Australië

Landen bezocht: