De Kop is eraf! - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu De Kop is eraf! - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Frans Brokken - WaarBenJij.nu

De Kop is eraf!

Door: fraaanske

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Maart 2014 | Maleisië, Penang

Dames en Heren,

Hier ben ik dan voor de eerste keer gedurende mijn reisperiode. Er zitten er nu 7dagen op nadat ik was vertrokken dus ik dacht tijd om dan toch maar even een verslagje te typen.

Laten we maar bij het begin, beginnen:
Het was een vroege woensdagmorgen en de wekker ging om 5.45 de laatste keer dat ik deze voorlopig ging horen. De spanning begon in mijn keel voelbaar te worden. De spanning werd dan vooral opgebouwd vanwege het feit dat ik met malaysia airlines zou gaan vliegen. En wat een vlucht was het......
na ongeveer 9uur lekker rustig in de lucht gehangen te hebben begon de eerste turbulentie plaats te vinden, gepaard met een paar drops van het vliegtuig terwijl we in de buurt kwamen van de straat van malakka. Dus het schietgebedje kon beginnen. Maar gelukkig de communicatie van het vliegtuig bleef aan en na 12uur vliegen landde ik dan eindelijk in KULA. Gelukkig we waren er kon ik eindelijk die splinters uit mijn reet gaan plukken, want een houten kont had ik onderhand wel gekregen. Helaas toen we bij de gate waren bleek de slurf niet te werken en moesten we nogmaals een halfuur op mijn splinters zitten voordat we dan eindelijk weer voet konden zetten aan de vaste grond.
De eerste dag heb ik eigenlijk weinig gedaan buiten bijslapen van de reis. Mijn hotel was gelegen in het nogal roerige Chinatown van Kuala Lumpur, het hotel zelf was prima.
En daar liep ik dan na maanden voorbereiden begon het nu echt, en de eerste dag liep ik er al rond van wat doe ik hier in hemelsnaam aan de andere kant van de wereld. KL beviel me voor geen ruk en het was veel te heet en smerig. Om even wat informatie te geven gedurende mijn eerste 2 dagen in KL was de temperatuur 38C, dit wil dus zeggen een gevoelstemperatuur van 46C. Niks voor die bleekscheet uit het zuiden. En er hing een vieze smog in KL die het rondlopen er niet prettiger op maakte. Dus besloot ik om zo snel mogelijk weer uit KL te vertrekken en richting het noorden te gaan, richting de mooiere stranden en een iets verkoelendere wind.
Dus besloot ik om de trein te pakken en richting Penang te gaan, volgens de gidsen het foodmekka van Maleisie. Dit klinkt zover goed....

En wat was het hier een stuk beter, er hangt hier een veel relaxtere sfeer en de gevoelstemperatuur bedraagt hier maar 38C. Hier begon ik ook eindelijk het gevoel te krijgen van YES frans je gaat genieten op vakantie. En dit is nu dan ook wat ik aan het doen ben, ik zit hier in een prima hosteltje en heb hier al leuke mensen ontmoet.
Echte activiteiten ben ik nog niet gaan doen, op vandaag na dan toen ik besloot om eens stukje langs de kustlijn te lopen, wat uiteindelijk resulteerde in een looptocht van ongeveer 15km, en dat op teenslippers. NIet echt een slim idee nu ik hier met zere voetjes dit verhaal zit te typen.

Maar het belangrijkste wat mijn volgers uit dit verhaal kunnen trekken, is dat het goed met me gaat en ik het goed naar mijn zin heb.
De volgende plannen zijn om morgenvroeg op een ferry te stappen richting langkawi, belastingvrijparadijs!! dit betekent een biertje voor 3RM = 0.65cent in de rest van Maleisie kost een pilske namelijk gewoon 2.20, net of we op de korte heuvel aan het afrekenen zijn.
En na Langkawi is het plan om in een vliegtuig of een boot te stappen. Met de boot misschien naar Thailand, of in het vliegtuig richting de eilandjes ten oosten van het schiereiland Maleisie of richting Singapore. Maar dit lezen jullie wel weer in het volgende verslag! Nu is het tijd om weer nieuwe ervaringen op te doen en verder te gaan met de reis.

Tot slot wil ik jullie ook nog veel plezier wensen met het heerlijke zonnetje in Nederland dan ga ik dat hier ook nog even verder doen!

  • 19 Maart 2014 - 09:44

    Lauran:

    Hee Frans,
    Leuk om je te volgen via dit blog,we houden je in de gaten voorzover je schrijft natuurlijk

  • 19 Maart 2014 - 10:21

    Maureen:

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je aan het genieten bent. Have fun Frans! Groetjes je collegaatje Maureen

  • 19 Maart 2014 - 11:31

    :

    Haha super vet Frans! Goedkoop bier drinken in de Foodmekka aan het strand...wat wil een mens nog meer!

  • 19 Maart 2014 - 11:57

    Danielle:

    Hey Franske,

    Klinkt allemaal als spannend, zonnig avontuur! Wat gaaf joh! Heel veel plezier! :D

  • 19 Maart 2014 - 12:04

    Ton Brokken:

    Hey Fraaanske,

    goed iets van je te horen, blij dat je je draai begint te vinden, maak er iets moois van, ik volg je verrichtingen met de nodige belangstelling. Groetjes paps.

  • 19 Maart 2014 - 12:38

    Ton Rosenberg:

    Beste Frans, veel plezier daar in het Verre Oosten. Ik leef met je (en je ouders) mee. Mijn dochter volg ik ook op "waar ben je nu", zij zit voor 10 weken (tot 5 april) stage in Zuid-Afrika.

  • 19 Maart 2014 - 13:56

    Petra & Mariska:

    Hoi Frans,

    Leuk om je eerste verhaal te lezen
    Geniet er van en let goed op je houte kont :-)
    We kijken uit naar al je volgende belevenissen

    Grt Petra &Mariska

  • 19 Maart 2014 - 17:56

    Angreth:

    Broodje!

    Super om van je te horen zo! =D
    Veel plezier!!!!

  • 19 Maart 2014 - 18:00

    Selma:

    Heej Frans!
    Goed om te horen dat je bent aangekomen en het naar je zin hebt! Heel veel plezier! En dat genieten lukt volgens mij wel! Tot je volgend verslag.
    X

  • 19 Maart 2014 - 23:50

    Netty:

    Hoi Frans,
    Leuk om via dit verslag een beetje van jouw ervaringen te delen. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Dames en Heren, Via deze reisverslagen, houd ik jullie op de hoogte van mijn reisavonturen. En zal ik jullie proberen mee te nemen in de wondere wereld waarin ik zal verblijven.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 4846

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Zuid-Oost Azië/Australië

Landen bezocht: